Οικογένεια

«Το μωρό μου ξυπνάει πάντα μετά τα μεσάνυχτα, τι μπορώ να κάνω;»

μαμά μωρό νεογέννητο

Από τη Μαίρη Λαγού – Πατρικίου, σύμβουλος παιδικής ηλικίας, διεθνώς πιστοποιημένη σύμβουλο ύπνου, μέλος του IACSC (babysleep.gr)

Μόλις το μωρό σου φτάσει στο ορόσημο ωρίμανσης ύπνου και των νυχτερινών κύκλων – περίπου στους 4 μήνες, οι συνήθειες ύπνου και οι συσχετίσεις ύπνου αρχίζουν και έχουν μεγάλη σημασία. Αυτό σημαίνει ότι εάν το μωρό σου έχει μάθει να κοιμάται ενεργά, δηλαδή εάν το ταΐζεις ή το κουνάς στον ύπνο ή αντικαθιστάς την πιπίλα, θα αρχίσει να χρειάζεται αυτή τη μέθοδο να την επαναλαμβάνεις κάθε φορά που ξυπνά μεταξύ κύκλων ύπνου την ημέρα (ανά 45 λεπτά) και τη νύχτα (ανά 2 ώρες).  Είναι ο μόνος τρόπος που ξέρει πώς να κοιμηθεί και να επιστρέψει στον ύπνο.

Πώς θα μάθει το μωρό να κοιμάται μόνο του

Πολλά μωρά αυτής της ηλικίας είναι σε θέση να μάθουν υγιείς συνήθειες ύπνου ώστε να κοιμηθούν χωρίς να χρειάζεται να ενεργείς εσύ κάθε φορά που ξυπνούν. Ο λευκός ήχος, ένα ωραίο σκοτεινό και δροσερό δωμάτιο, ένα κουνάκι ύπνου, το να έχεις προετοιμαστεί σωστά ακολουθώντας μια ήρεμη ρουτίνα προ ύπνου είναι εξαιρετικοί τρόποι για να ενθαρρύνεις το μωρό σου να βρει τον δικό του τρόπο να κοιμηθεί. Ουσιαστικά ότι το μωρό σου μπορεί ευτυχώς να αποκοιμηθεί μόνο του, όταν υπάρχουν οι σωστές συνθήκες για ύπνο. Θα μπορεί επίσης να επανέλθει στον ύπνο όταν ξυπνά φυσικά μεταξύ των κύκλων ύπνου κατά τη διάρκεια της ημέρας και κατά τη διάρκεια της νύχτας, με αποτέλεσμα λιγότερη ανάγκη για τη συμβολή σου για να το βάλεις ξανά για ύπνο.

«Το μωρό μου ξυπνά μετά τα μεσάνυχτα. Μα είναι σαν να έχει ρολόι, τι να κάνω;»

Πολλά μωρά κοιμούνται ήσυχα έως τα μεσάνυχτα – είναι το διάστημα που όλοι μας έχουμε τον βαθύτερο και πιο τονωτικό ύπνο- και μετά αρχίζουν να ξυπνάνε κάθε 2 ώρες. Οι γονείς υποθέτουν ότι δεν είναι ένα πρόβλημα διαχείρισης και ανταπόκρισης, καθώς το μωρό τους μπορεί να κοιμηθεί χωρίς την ενεργή συμμετοχή τους νωρίτερα το βράδυ… Δυστυχώς, το ξύπνημα αυτή την ώρα έχει να κάνει με την τεράστια φυσιολογική ώθηση στον ύπνο που συμβαίνει στο πρώτο μέρος της νύχτας. Μεταξύ της ώρας που το μωρό κοιμάται και της ώρας που αρχίζει να ξυπνάει, κατά τα μεσάνυχτα, ο εγκέφαλος του μωρού σου παράγει μελατονίνη, την ορμόνη ύπνου, και το σώμα του το ωθεί έντονα προς τον ύπνο. Πέφτει για ύπνο εύκολα στην αρχή της νύχτας και κοιμάται βαθιά μέχρι περίπου τα μεσάνυχτα, δηλαδή όταν η μελατονίνη αρχίζει σιγά – σιγά να μειώνεται. Συνεχίζει να μειώνεται από τα μεσάνυχτα έως τις 7 π.μ., με υψηλότερο χαμηλό μετά τις 4π.μ, ενώ παρατηρείται αύξηση της κορτιζόλης, που είναι η ορμόνη που προκαλεί αφύπνιση.

Μετά τα μεσάνυχτα, το μωρό σου είναι πολύ πιο επιρρεπές στο να ξυπνήσει πλήρως μετά από κάθε κύκλο ύπνου απλώς και μόνο επειδή βρίσκεται σε ελαφρύτερο ύπνο. Επομένως, εάν δεν μπορεί να χαλαρώσει και να βολευτεί ξανά για ύπνο ή εάν κάτι το ενοχλεί, όπως πείνα, υπερβολική ζέστη ή κρύο, ασθένεια, υπερβολικό φως στο δωμάτιό ή πολύ/λίγο κουρασμένο, θα είναι πολύ αναστατωμένο και κάθε φορά που θα ξυπνάει και θα έχει ανάγκη να ξανακοιμηθεί με τη δική σου βοήθεια. Κάθε δύο ώρες. Όλο το βράδυ. Ωστόσο, μην απογοητεύεσαι, φάση είναι κι αυτή και θα περάσει!

Διάβασε επίσης: Τι ακούει το μωρό στην κοιλιά σου;

Διάβασε επίσης: «Έχω διαγνωστεί με ηπατίτιδα C. Μπορώ να μείνω έγκυος και να γεννήσω ένα υγιές μωρό;»

The Mamagers Update

Κανόνες για την αποτελεσματική οριοθέτηση της συμπεριφοράς των παιδιών

Οι έγκυες που προσβάλλονται από Covid-19 είναι πιθανότερο να γεννήσουν πρόωρα

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο… shape.gr

Σχετικές Δημοσιεύσεις