Οικογένεια

Τι να τρως αν έχεις διαβήτη της κύησης – Η διαιτολόγος Κλειώ Χούπη απαντά

έγκυος εγκυμοσύνη διατροφή

Από την Κλειώ Δ. Χούπη, κλινικό διαιτολόγο – διατροφολόγο, Μ.Med.Sc, MCs Παθολογία της Κύησης

Η διατροφή στην εγκυμοσύνη είναι πολύ σημαντική για την υγεία τη δική σου και του μωρού. Όταν, δε, μπαίνουν στη μέση κι άλλοι παράγοντες τότε μπορεί να γίνει πιο περίπλοκη. Διάβασε εδώ τι να τρως αν έχεις διαβήτη της κύησης και «έξυπνες» ιδέες για να μην στερηθείς τίποτε.

Τι είναι ο σακχαρώδης διαβήτης της κύησης

Ο Σακχαρώδης Διαβήτης Κύησης (ΣΔΚ) είναι μια πάθηση κατά την οποία το σάκχαρο στο αίμα της εγκύου εμφανίζει αύξηση και μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στις ίδιες και στο έμβρυο. Αν είσαι υποψήφια μανούλα και έχεις διαγνωστεί με ΣΔΚ, είμαι σίγουρη ότι το έχεις ήδη ακούσει: «Τώρα με τον διαβήτη πρέπει να κόψεις τα μακαρόνια και τα όλα τα γλυκά!». Τι ισχύει όμως πραγματικά;

Ο ΣΔΚ είναι σαφώς μία κατάσταση κατά τη διάρκεια της οποίας είναι αναγκαίες ορισμένες διατροφικές αλλαγές για την ομαλή εξέλιξη της κύησης. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να αποκλείσεις αγαπημένα τρόφιμα από τη διατροφή σου. Με τους κατάλληλους συνδυασμούς και έξυπνες επιλογές, μπορείς να υποκαταστήσεις τις αγαπημένες σου μακαρονάδες και τα γλυκίσματα. Λίγη υπομονή σε αυτή τη μικρή ταλαιπωρία, τόσο εσύ όσο και ο νέος μικρός έρωτας που θα μπει σύντομα στη ζωή σου δεν έχετε να χάσετε τίποτα, αντίθετα έχετε να ωφεληθείτε πάρα πολλά.

Διάβασε επίσης: Ποιες γυναίκες κινδυνεύουν από προεκλαμψία στην εγκυμοσύνη;

Διάβασε επίσης: Γιατί είναι τόσο σημαντική η σωστή διατροφή στην εγκυμοσύνη – αλλά και πριν μείνεις έγκυος

Τι να τρως αν έχεις διαβήτη της κύησης – Τι αντικαθιστάς με τι

Θέλεις να φας μια μακαρονάδα;

Ιδανικά διάλεξε μια napolitana με μακαρόνια ολικής και σπιτική σάλτσα ντομάτας. Αν όμως  έχεις λαχταρήσει μια καρμπονάρα, μπορείς να δημιουργήσεις μία υγιεινή εκδοχή της, ιδανική για εσένα. Επίλεξε μακαρόνια ολικής άλεσης (στην ποσότητα που σου έχει ορίσει ο διατροφολόγος σου) – τυρί κρέμα – γαλοπούλα – μανιτάρια. Το αποτέλεσμα θα σε εκπλήξει γευστικά.

Θέλεις γάλα με δημητριακά σοκολάτας

Μπορεί να αποτελεί εύκολη και γρήγορη λύση για πρωινό όταν βιάζεσαι να φύγεις για τη δουλειά σου. Δεν είναι όμως η πιο κατάλληλη επιλογή, αφού τα επεξεργασμένα δημητριακά περιέχουν μεγάλη ποσότητας ζάχαρης, κορεσμένα λιπαρά και μικρή ποσότητα φυτικών ινών. Εναλλακτικά, επίλεξε γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά, βρόμη και 1 κ.γ. μέλι. Είναι εξίσου γρήγορο και παράλληλο ιδανικό και άκρως θρεπτικό.

Θέλεις έναν χυμό φρούτων

Ο τυποποιημένος χυμός φρούτων είναι δυστυχώς μία κακή επιλογή για εσένα λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας του σε ζάχαρη. Ιδανικά δημιούργησε το δικό σου smoothie με λίγο γάλα ή γιαούρτι και 2 φρούτα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, όπως μήλο, αχλάδι ή φράουλες.

The Mamagers Update

Τι περιθώριο πρέπει να δώσεις στο σώμα σου για να «συνέλθει» πριν κάνεις δεύτερο παιδί

Τί είναι τα baby blues και γιατί είναι πιθανό να τα βιώσουν αρκετές μαμάδες

Θέλεις μια πίτσα

Σίγουρα όχι και τόσο καλή επιλογή για το βραδινό σου. Τι μπορείς να τρως αν έχεις διαβήτη της κύησης; Πολύ απλά μπορείς να φτιάξεις τη δική σου υγιεινή εκδοχή της πίτσας με μία αραβική ολικής άλεσης ως βάση, σπιτική σάλτσα ντομάτας, light τυρί τριμμένο, γαλοπούλα και ψιλοκομμένο λαχανικά. Νόστιμη και θρεπτική.

Θέλεις μια πάστα, ένα σουφλέ κάτι με σοκολάτα

Και σε αυτή την περίπτωση, η ποσότητα ζάχαρης είναι απαγορευτική. Τι κάνουμε τώρα; Πολύ απλά, μπαίνουμε σε ένα ζαχαροπλαστείο και… ζητάμε μία πάστα σοκολάτας, αρκεί να είναι φτιαγμένη συγκεκριμένα γλυκαντικά που επιτρέπονται στο διαβήτη κύησης. Ναι, υπάρχουν και τέτοια γλυκά!

Θυμήσου

Ακόμη κι αν έχεις διαγνωστεί με διαβήτη της κύησης δεν χρειάζεται να αλλάξεις τις αγαπημένες σου συνήθειες και τροφές. Αρκεί να είσαι συνειδητοποιημένη και φυσικά δεν ξεχνάμε να καταναλώνουμε τα πάντα με μέτρο. Συζήτησε με το γυναικολόγο σου και ζήτα από το διατροφολόγο σου να τα εντάξει σωστά στο πρόγραμμα διατροφής σου.

Σχετικές Δημοσιεύσεις