Οικογένεια

Σίδηρος & εγκυμοσύνη: Γιατί είναι απαραίτητος και ποια θεωρείται επαρκής ποσότητα;

Η διατροφή της μέλλουσα μαμάς παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη και την υγεία του εμβρύου. Τους εννέα αυτούς μήνες της κύησης, η έγκυος πρέπει προσλαμβάνει πληθώρα θρεπτικών συστατικών που συμβάλλουν στην ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου. Ένα από αυτά είναι και ο σίδηρος.

Γιατί είναι τόσο σημαντικός ο σίδηρος στην εγκυμοσύνη;

Ο σίδηρος είναι ένα από τα πιο πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός καθώς οι λειτουργίες του ποικίλουν:

  • Συμβάλλει στη δημιουργία αιμοσφαιρίνης η οποία υπάρχει στα ερυθρά αιμοσφαίρια και μεταφέρει το οξυγόνο στο αίμα.
  • Είναι σημαντικό συστατικό της μυοσφαιρνής. Η μυοσφαιρίνη προμηθεύει του μυς του σώματος με οξυγόνο και δυναμώνει τα οστά.
  • Είναι απαραίτητο για την παραγωγή πολλών βασικών ενζύμων και βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος

Την περίοδο της εγκυμοσύνης, ο οργανισμός χρειάζεται περισσότερο σίδηρο καθώς αυξάνεται και η ροή του αίματος. Επίσης, συμβάλλει στη μεταφορά του οξυγόνου από τους πνεύμονες στα άλλα μέρη του σώματος και προς το μωρό.  Έτσι, η μη επαρκής πρόσληψη σιδήρου στην εγκυμοσύνη, κάνει τη μέλλουσα μαμά να νιώθει συνέχεια κουρασμένη.

Ποια είναι η ποσότητα του σιδήρου που πρέπει να προσλαμβάνει η μέλλουσα μαμά στην εγκυμοσύνη;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας θα χρειαστείτε περίπου 800mg σιδήρου. Ο πλακούντας και η μήτρα μόνο, χρειάζονται 300mg. Η κατανάλωση του σιδήρου αυξάνεται το δεύτερο μισό της εγκυμοσύνης σας. Αυτό σημαίνει ότι συνολικά, θα πρέπει να παίρνετε από 2 μέχρι 4.8 mg σιδήρου την ημέρα.

Οι τροφές που περιλαμβάνουν σίδηρο είναι  το κόκκινο κρέας, η γαλοπούλα, τα φασόλια, το σπανάκι, τα φασόλια και τα αποξηραμένα φρούτα.

Πηγή: momjunction.com  

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο… mothersblog.gr

Σχετικές Δημοσιεύσεις