Οικογένεια

Ξυπνάει το παιδί σου πολύ νωρίς το καλοκαίρι; Δες εδώ (κάποιες) λύσεις!

μαμά μωρό

Από τη Μαίρη Λαγού – Πατρικίου, διεθνώς πιστοποιημένη παιδιατρική σύμβουλος ύπνου, μέλος του IACSC (babysleep.gr

Είναι συνηθισμένο τα παιδάκια να ξυπνάνε πολύ νωρίς το πρωί τους καλοκαιρινούς μήνες. Ο καιρός ζεσταίνει και οι ημέρες μεγαλώνουν, και το μικρό σου σηκώνεται όλο και νωρίτερα.

Το εσωτερικό μας ρολόι

Το σώμα μας έχει το δικό του 24ωρο εσωτερικό ρολόι. Αυτό το κιρκαδικό ρολόι λέει στο σώμα μας τι ώρα της ημέρας είναι, και αυτό βοηθά να ρυθμίσουμε την καθημερινότητα μας για φαγητό, ύπνο και ακόμη και για την τουαλέτα. Το εσωτερικό ρολόι λειτουργεί κυρίως με εξωτερικά στοιχεία από το περιβάλλον, με το φως να είναι ένας από τους κύριους παράγοντες. Εξαιτίας αυτού, οι ρυθμοί μας μπορούν να αλλάζουν ετησίως.

Τους χειμερινούς μήνες, που οι μέρες είναι μικρότερες και σκοτεινότερες, το σώμα μας μπαίνει σε κατάσταση ημι-νάρκης όπου τείνουμε να κοιμόμαστε περισσότερες ώρες. Μόλις αρχίσει το καλοκαίρι, έχουμε την τάση να έχουμε συντομότερες αφυπνίσεις, καθώς η μέρα μεγαλώνει και γίνεται πιο φωτεινή, έτσι και οι κιρκαδικοί ρυθμοί προσαρμόζονται στην ετήσια σεζόν. Στην πραγματικότητα κοιμόμαστε λιγότερο το καλοκαίρι, αλλά ακόμη και όταν αυτό συμβαίνει, πρέπει να σεβόμαστε τα ρολόγια του σώματός και την ανάγκη μας για ύπνο.

Τι μπορούμε να κάνουμε;

Όταν το μικρό σου ξυπνά νωρίς το πρωί και γνωρίζεις πως εφαρμόζεις τις βασικές αρχές για υγιή και ασφαλή ύπνο, το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να ακολουθήσεις τη συνήθη ρουτίνα και μέθοδο σου. Η συνέπεια στη ρουτίνα και το χρονοδιάγραμμα θα πρέπει να παραμείνουν ως έχουν ανεξάρτητα από την εποχή που βρισκόμαστε. Ίσως χρειαστεί να αντιμετωπίσεις ένα πρώιμο ξύπνημα για μερικούς μήνες, αλλά εάν το παιδί σου είναι ευτυχισμένο και ικανοποιημένο στο περιβάλλον ύπνου του, δεν υπάρχει τίποτα λάθος με το του επιτρέψεις να έχει την ευκαιρία να μείνει στο κρεβάτι του έως ότου η μαμά και ο μπαμπάς σηκωθούν.

Θυμήσου πως ότι ένας φυσιολογικός χρόνος αφύπνισης μπορεί να είναι ήδη από τις 6πμ, επομένως γενετικά μπορεί να μην υπάρχουν πολλά που μπορεί να κάνεις για να παρατείνεις την ώρα αφύπνισης, αλλά δεν σημαίνει ότι όλοι πρέπει να σηκωθείτε εκείνη τη στιγμή. Σε έναν τέλειο κόσμο θα θέλαμε να κοιμάται μέχρι τις 7πμ, αλλά μπορεί να αργήσει αυτή η στιγμή. Μπορεί όμως το παιδί σου να είναι χαρούμενο και ικανοποιημένο στο δωμάτιό του έως τις 7πμ.

Υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείς για να ξυπνάει το παιδί σου λιγάκι αργότερα:

• Εγκατάστησε κουρτίνες συσκότισης και κάλυψε αυτά τα φωτεινά βράδια και πρωινά. Αυτό σημαίνει ότι αυξάνεται η μελατονίνη που ρυθμίζει τον ύπνο.
• Χρησιμοποίησε μια μηχανή λευκού ήχου για να καλύψεις ήχους νωρίς το πρωί, όπως πουλιά, γαυγίσματα, κίνηση και απορριμματοφόρα.
• Διατήρησε τη συνηθισμένη ώρα ύπνου. Με το να βάλεις το μικρό σου να κοιμηθεί αργότερα από το συνηθισμένο, με την ελπίδα πως θα ξυπνήσει αργότερα το πρωί, μάλλον θα πετύχεις ακόμα πιο νωρίς πρωινή έγερση, και διακεκομμένο βραδινό ύπνο.

Διάβασε επίσης: Συμβουλές για καλό ύπνο το καλοκαίρι: Τι μπορείς να κάνεις;

Διάβασε επίσης: Τι νιώθει το μωρό μέσα στην κοιλιά της μαμάς του;

The Mamagers Update

Εύκολες γρανίτες με μπανάνα, κακάο και φυστικοβούτυρο για τα παιδιά

7 ιδέες για ελαφριά καλοκαιρινά φαγητά που θα ξετρελάνουν τα παιδιά

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο… shape.gr

Σχετικές Δημοσιεύσεις