Οικογένεια

Κάνει ή όχι να τρώμε μαγιονέζα στην εγκυμοσύνη;

Στην εγκυμοσύνη όμως, υπάρχει δίλημμα και αυτό γιατί η μαγιονέζα προετοιμάζεται με ωμά ή παστεριωμένα αβγά.

Κάνει όμως να φάει μία έγκυος μαγιονέζα ή όχι;

Η μαγιονέζα φτιάχνεται με ή χωρίς αβγά. Η μαγιονέζα χωρίς αβγά περιέχει ελαιόλαδο ή ηλιέλαιο αντί για αβγά. Και οι δύο αυτοί τύποι μπορούν να καταναλωθούν στην εγκυμοσύνη.

Η μαγιονέζα με αβγά, θα πρέπει να προετοιμαστεί με παστεριωμένα αβγά. Συνήθως τη φτιάχνουν με ηλιέλαιο, χυμό λεμονιού ή ξύδι και κρόκο αβγού. Η πρωτεΐνη και η λεκιθίνη που περιέχονται στον κρόκο του αυγού δρουν ως γαλακτωματοποιητές στη μαγιονέζα. Οι μαγιονέζες που διατίθενται στο εμπόριο είναι φτιαγμένες από παστεριωμένα αβγά και είναι ασφαλείς για κατανάλωση.

Αυτές που πρέπει να αποφεύγετε είναι οι σπιτικές μαγιονέζες που φτιάχνονται από ωμά αβγά διατρέχεται κίνδυνος να περιέχουν σαλμονέλα. Επίσης θα πρέπει να αποφεύγεται τις μαγιονέζες στα εστιατόρια εκτός και αν είστε σίγουρες ότι είναι φτιαγμένες από παστεριωμένα αβγά.

Η διατροφική αξία της μαγιονέζας

Η τυπική σύσταση μιας εμπορικά κατασκευασμένης μαγιονέζας (όχι χαμηλών λιπαρών) περιέχει έως και 80% λάδι λαχανικών, συνήθως σογιέλαιο αλλά μερικές φορές και ελαιόλαδο. Το νερό αποτελείται από νερό 7% με 8% και κρόκο αυγού 6%. Κάποιες συνταγές χρησιμοποιούν ολόκληρα αυγά αντί μόνο τους κρόκους. Τα υπόλοιπα συστατικά είναι ξύδι, αλάτι και ζάχαρη.

Στις μαγιονέζες χαμηλών λιπαρών, το περιεχόμενο σε λάδι πέφτει σε 50% και το περιεχόμενο σε νερό ανεβαίνει σε 35%. Επίσης, έχουν μειωμένο περιεχόμενο σε αυγό και ξύδι. Η περιεκτικότητα σε ζάχαρη αυξάνει και μειώνεται σε αλάτι. Μπορούν να προστεθούν επίσης πυκνωτικές ουσίες ώστε να αυξηθεί το ιξώδες, να βελτιωθεί η υφή και να επιβεβαιωθεί ότι το γαλάκτωμα είναι σταθερό.

Συνήθως, η μαγιονέζα έχει περίπου 700 θερμίδες τα 100 γραμμάρια ή 94 θερμίδες η κουταλιά.

Τι μπορείτε να φάτε αντί για μαγιονέζα;

Η μαγιονέζα χωρίς αβγά είναι μια εξαιρετική επιλογή για τις έγκυες γυναίκες που λατρεύουν τη μαγιονέζα ή είναι vegans.

Εάν σας αρέσει να βάζετε μια σάλτσα στο σάντουιτς ή το ψωμί σας αλλά θέλετε να αποφύγετε τη μαγιονέζα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, επιλέξτε πιο υγιεινές εναλλακτικές λύσεις.

Δείτε ποιες είναι αυτές στη gallery παρακάτω:

πηγές: momjunction.com/wikipedia.gr

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο… mothersblog.gr

Σχετικές Δημοσιεύσεις