Οικογένεια

Έτσι θα διαχειριστείς τη δεύτερη καραντίνα

Έχοντας ήδη την εμπειρία από την προηγούμενη φορά, μπορούμε να την διαχειριστούμε καλύτερα. Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε:

Ομορφιά και φροντίδα εαυτού:

Θυμάστε τα χιουμοριστικά σκιτσάκια που είχαν κυκλοφορήσει την προηγούμενη φορά με γυναίκες που έμοιαζαν με …άνδρες! Μην αφήνετε λοιπόν τον εαυτό σας και τις καθημερινές σας συνήθειες, ακόμα και αν σας έχουν τελειώσει τα καλλυντικά, μην ξεχνάτε πως μπορείτε να τα παραγγείλετε διαδικτυακά. Ας βάλουμε ένα τέλος στις δικαιολογίες, καθώς το πώς νιώθω με τον εαυτό μου επηρεάζει και την ψυχική μου διάθεση.

Άθληση:

Το περπάτημα είναι ένας πολύ καλός τρόπος να γυμναστείτε χωρίς να πιέζετε τον εαυτό σας και να φτάνετε στα άκρα. Είναι ένας καλός τρόπος εκτόνωσης όμως και για την ψυχική μας υγεία, όπου βγαίνοντας έξω από το σπίτι αλλάζουμε παραστάσεις.

Επικοινωνία:

Δεν ξεχνάμε την επαφή με τα αγαπημένα μας άτομα, ακόμα και μέσω βιντεοκλήσης. Μπορούμε επίσης να βγούμε και μαζί έξω – τηρώντας τα μέτρα προφύλαξης. 

karantina noumero dio 3

Οικογενειακές στιγμές:

Είναι άλλη μία ευκαιρία να περάσουμε ευχάριστες οικογενειακές στιγμές, αν και είμαστε πίσω από μία οθόνη, με τα παιδιά στην τηλεκπαίδευση, και τους συντρόφους στην τηλεργασία… Παρόλα αυτά, ας δούμε και τι άλλο δημιουργικό μπορούμε να κάνουμε όλοι μαζί…

Όχι πίεση:

Δεν χρειάζεται να πιέζουμε τον εαυτό μας να κάνει πράγματα αν δεν θέλει. Ο χρόνος του καθενός είναι δική του υπόθεση πως θα αξιοποιηθεί…

Αξιοποιούμε το σήμερα:

Ζούμε την κάθε μέρα και την κάθε στιγμή. Δεν αναβάλλουμε για το μέλλον αυτά που μας ευχαριστούν ή θέλουμε να κάνουμε. Όσα είναι εφικτό να πραγματοποιηθούν τουλάχιστον στο παρόν.

Είναι μία κατάσταση κοινή για όλους μας:

Είναι πολύ διαφορετικό να περνάμε μία δύσκολη φάση μόνοι μας και διαφορετικό να την περνάμε όλοι μαζί.

Έρχονται Χριστούγεννα:

Μπορούμε να φτιάξουμε μία όμορφη Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα και να την χαρούμε πολύ περισσότερο από ότι πριν, εφόσον είμαστε μέσα στο σπίτι. Βέβαια, τα Χριστούγεννα δεν είναι μία λαμπερή εποχή για όλους και ακούω από αρκετούς ότι φέτος δεν έχουν τη διάθεση να στολίσουν. Αν δείτε πως δεν θέλετε, δεν χρειάζεται να πιεστείτε! 

karantina noumero dio 2

Τι δεν κάναμε στην προηγούμενη καραντίνα:

Αν μετανιώσαμε για πράγματα που κάναμε ή δεν κάναμε την προηγούμενη φορά, ίσως τώρα είναι μία καλή ευκαιρία να τα πραγματοποιήσουμε.

Εθελοντισμός:

Μπορούμε να βοηθήσουμε συνανθρώπους μας που ξέρουμε πως έχουν ανάγκη.

Και πάλι θα τα καταφέρουμε:

Ναι, θα τα καταφέρουμε, όσο και αν πιεζόμαστε και νιώθουμε αμφιθυμικά συναισθήματα, πότε πιο θετικά και πότε πιο αρνητικά. Άλλωστε, δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς και όσο και να νιώθουμε πιεσμένοι και κουρασμένοι από αυτή την κατάσταση, ας αποδεχτούμε ότι φέτος αυτή είναι!

Τρόποι αυτό-φροντίδας στη 2η φάση του covid 19

karantina noumero dio 4

Υπάρχουν και κάποιοι τρόποι αυτοφροντίδας που θα βοηθήσουν τον καθένα μας ατομικά να περάσουμε αυτό το διάστημα:

  • Διατηρώ την επαφή με την πραγματικότητα
  • Δεν παρακολουθώ τις ειδήσεις για ώρες ή μέσα από το διαδίκτυο.
  • Ενημερώνομαι (αν θέλω) από έγκυρες πηγές
  • Ακολουθώ τρόπους προφύλαξης
  • Ασχολούμαι με ότι νιώθω πως φορτίζει τις μπαταρίες μου και μου δίνει ευχαρίστηση
  • Μιλάω με αγαπημένα πρόσωπα και σχετίζομαι μαζί τους έστω και από απόσταση
  • Ασχολούμαι με δραστηριότητες που ήθελα να κάνω αλλά δεν έβρισκα τον χρόνο
  • Αν ακολουθώ φαρμακευτική αγωγή μιλάω με τον γιατρό μου για ρύθμιση της δοσολογίας εάν χρειάζεται
  • Αναζητώ ψυχολογική υποστήριξη

Μαρίνα Μόσχα

Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια, μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Αγωγής Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο… mothersblog.gr

Σχετικές Δημοσιεύσεις