Οικογένεια

Άγχος στην εγκυμοσύνη: Πώς να το αντιμετωπίσετε

Η εγκυμοσύνη  είναι από τις ωραιότερες περιόδους στη ζωή μιας γυναίκας. Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως η έγκυος ζει σε ένα ροζ συννεφάκι χωρίς άγχος. Η φάση αυτή είναι ταυτόχρονα και η πιο εύθραυστη ενώ η ζωή συνεχίζει να κυλά στους κανονικούς της ρυθμούς.

Έτσι λοιπόν η έγκυος μπορεί να αισθάνεται άγχος για το μωρό που έχει μέσα της, άγχος για την ίδια την εγκυμοσύνη, άγχος για το αν το άγχος της επηρεάζει το μωρό της.

Ταυτόχρονα εξωτερικοί παράγοντες, όπως π.χ. το οικογενειακό ή εργασιακό περιβάλλον, η κίνηση στους δρόμους, οικονομικά θέματα κ.α., μπορούν να της προκαλούν άγχος.

egkimosini kai agxos antimetopisi 1

Χαλαρώστε! Εμείς σας έχουμε μερικές πρακτικές συμβουλές για να αντιμετωπίσετε το άγχος κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης και να υποδεχθείτε το νέο μέλος της οικογένειας χαρούμενες και χωρίς στρες!

Σωστή και ισορροπημένη διατροφή: Προσπαθήστε  να τηρήσετε ένα χρονοδιάγραμμα στα γεύματά σας και επιλέξτε μια υγιή και ισορροπημένη διατροφή. Οι κακές διατροφικές συνήθειες, όπως η κατανάλωση πρόχειρου φαγητού και οι ακανόνιστες διατροφικές συνήθειες, μπορούν να προκαλέσουν περαιτέρω άγχος. Το άγχος μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο τρώτε. Αλλά αν το κάνετε, απλά θα παγιδευτείτε στον φαύλο κύκλο του στρες. 

Βάλτε την άσκηση στη ζωή σας: Κολύμβηση, περπάτημα, γιόγκα ή άλλοι τύποι άθλησης φιλικοί προς την εγκυμοσύνη καλό είναι να ενταχθούν στο ημερήσιο πρόγραμμά σας καθώς κάνουν και καλό στην υγεία σας αλλά βοηθούν και στην αποφόρτιση απ’ ό,τι σας προκαλεί άγχος.

Βρείτε χόμπι: Εκτός από την άσκηση το να επιλέξετε και να ασχοληθείτε με ένα χόμπι, με κάτι που πάντα σας άρεσε αλλά ποτέ δεν παίρνατε την απόφαση να ξεκινήσετε, είναι ένα καλό αγχολυτικό.

Διαλογισμός: Ο διαλογισμός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να παραμείνετε χωρίς στρες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Υπάρχουν πολλές τεχνικές διαλογισμού που μπορούν να σας βοηθήσουν.

Μιλήστε για το πρόβλημά σας: Ό,τι κι αν είναι αυτό που σας προκαλεί άγχος καλό είναι πάντα να το συζητάτε με τους δικούς σας ανθρώπους: τον σύντροφο, τους φίλους ή την οικογένειά σας. Η συζήτηση πάντα βοηθάει ενώ πολλές φορές μέσα από αυτή μπορεί να προκύψει και η λύση του όποιου προβλήματος.

Κάντε πράγματα που σας αρέσουν: Πηγαίνετε μια βόλτα, διαβάστε ένα καλό βιβλίο, δείτε μια ταινία ή ακούστε την αγαπημένη σας μουσική. Επιλέξτε ό,τι σας κάνει να έχετε θετική διάθεση.

Κοιμηθείτε!: Όταν είστε έγκυος χρειάζεστε περισσότερο ύπνο από το κανονικό. Αν και πολλές φορές ο ύπνος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι μια «δύσκολη αποστολή»  προσπαθήστε να κοιμάστε όσο περισσότερες ώρες μπορείτε και αν έχετε το περιθώριο εντάξτε και έναν μεσημεριανό «υπνάκο» στο πρόγραμμά σας.

Συζητήστε με έναν επαγγελματία: Αν παρ’ όλες τις προσπάθειες τελικά νομίζετε ότι δεν μπορείτε να αντιμετωπίσετε το άγχος στη ζωής σας, μιλήστε με το γιατρό σας. Μιλώντας σε έναν επαγγελματία θα είναι το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε για εσάς και το αγέννητο μωρό σας.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο… mothersblog.gr

Σχετικές Δημοσιεύσεις

Απάντηση